הספר שהוא אנחנו

תמונות של בשר עטיפה קדמית

בהוצאת הקיבוץ המאוחד, סדרת "קו אדום דק" יוצא לאור ספרי "תמונות של בשר". אפשר כבר להשיגו בהנחה באתר ההוצאה. יש שם גם הודעה על אירוע לכבוד הספר בחודש הבא ב"תולעת ספרים", כולם מוזמנים אל הספר ואל האירוע.

דפוס חדקל, תל אביב
דפוס חדקל, תל אביב

2014-02-13-2

לפני כמה שבועות הייתי בבית הדפוס, וכשהמתנתי לגיליונות שיגיחו מן המכונות הגדולות צילמתי את התצלום העליון. מה שמצולם לפניכם הוא ספר; אנו לא רגילים לחשוב על ספר כך, אבל יש שם כמעט הכול: הניירות, הדיו, הכותב (מהצד השני של המצלמה), מכונות החיתוך והקיפול. וכמה ימים לאחר מכן, במקום אחר (דפוס וליגרף, פלורנטין) צילם מעצב הספר, ניר מטרסו, את העטיפה. אילו רק היינו יכולים להביט בעצמנו לפני שנולדו אבינו ואמנו ולראות כך את החומרים שמהם הוכן הספר שהוא אנחנו!

בעצם, מה שניסיתי לעשות בספר הזה הוא לחשוב על מהו בעל חיים באופן דומה: להפנות את המבט אל מה שמאחורי-מלפני-מצדדי הדבר המופיע לעינינו, שהוא תמיד, אכן, "במחבואים". ניסיתי לעשות זאת לא על ידי התבוננות ישירה ודיווח, אלא על ידי התבוננות בהתבוננויות של אחרים, אחרים שידעו להתבונן טוב ממני: אמנים, בעיקר ציירים. לראות איך ראה רמברנדט כלב וקונכייה, לראות איך ראה ברויגל קוף, לראות איך ראה דורֶה חמור… על מה שראיתי דרך ראייתם דיווחתי בספר הזה.

4 תגובות בנושא “הספר שהוא אנחנו”

  1. הכריכה הקדמית נדמית כאילו הסדרה הפכה לקו אדום-אדום (אותו קו-מוצרי-בשר שמפרסם שייקה לוי מהגשש). על כל פנים כצמחוני ותיק, חיות אף פעם לא נראות לי כמועמדות לצלחת, וציורים של נתחי בשר, תמיד נדמים לי כמשיקים לתחום המורבידי של ציור גופות. אבל איני מתווכח על המציאות.
    רוב האנושות רואה כטעים ומזין, את מה מה שאני רואה כמוות.
    בהצלחה רבה.

    אהבתי

סגור לתגובות.